Tuesday, December 28, 2010

Do it right part.1

"rindunya dengan bau angin petang di sini.."
"emm...eksen ja kau tu..kalau rindu, rajin-rajin la datang.." katanya. Ada nada sinis di situ.

Ya. Sudah agak lama aku tidak menyinggah di sini. Cuaca dan masa tidak mengizinkan. Aaahh..dia tau itu, tapi saja mau merajuk diri. Aku senyum.

"semalam aku pegi lepak sedap corner..aku duduk di meja yang betul-betul mengadap Do it right...bodoh betul..hahaha.."
"emm...kau masih ingat lagi hal tu?" tanya nya perlahan.

Angin petang tiba-tiba bertiup sedikit kuat. Lipatan ingatku sedikit terbuka dan berbisik-bisik di telinga.

******************************

"aikk..napa keta merah dua-dua ada sini....nda kan Do it right..hahaha" sambil bibir Jipi muncung menunjuk kedua kereta merah yang berpaking di hadapan hotel Do it right.

"ha'ah...err..jipi, kita pigi tempat lain ja lah..nda juga sedap makan sedap corner ni.."kata Flo sambil menjeling aku. Aku diam. Tapi otak berpusing.

"nda apa ba..nanti kita lambat balik ofis kalau p tempat lain..naa paking sana..." jawabku.

Sebaik saja keta berenti. Aku turun dan terus memilih meja yang berhadapan dengan pintu hotel. Hati aku sangat laju berlari. Otak aku berpusing-pusing.

"err..kau ok juga ka?? aku rasa nda payah lah kita duduk sini ba..kita duduk di dalam la..ayuk.." Flo menarik tangan ku. tapi aku hanya senyum dan mengemaskan tempat duduk.

"its ok. kita duduk sini saja.." kata ku. Jipi diam. Flo pun terpaksa menurut saja.
"maybe kita akan nampak satu kebenaran hari ni kan...dan aku mau lihat itu sendiri..." kata ku lagi sambil memandang Jipi dan Flo. Mereka diam dan tunduk. Aku senyum.

5 minit berlalu.
15 minit sudah limpas.
20 minit lagi sudah berlalu.

"Lann!!..." jerit ku sebaik saja dua susuk tubuh keluar dari pintu hotel itu. memandang kaku. Aku senyum.

"ehh..kau buat apa disini?.." suara Lan sedikit bergetar dan cuba menarik tangan ku. Jipi dan Flo sudah menhilangkan diri. Si perempuan tadi cepat saja menyelinap masuk ke kereta merah kepunyaan company.

"syok ka kau sama dia?.." tanya ku sambil senyum. Tanpa menunggu jawapan, aku melangkah meninggalkan dia.

*******************************

"hoiii...mana sudah kau???..emm jangan la di ingat lagi hal tu..bikin sakit hati saja.."
"hahahaha..mana ada ba...tekejut aku.." jawab ku cuba mengcover line.

Aku merenung luas kejauhan kaki langit. angin petang bertiup perlahan. Aku mendongak langit petang. sedikit mendung. semendung hati ku petang itu.

Aahhhh..kenangan., kenapa kau datang..

No comments:

Post a Comment