Friday, March 12, 2010

Aku pilih simpang kiri dan dia diam tiada suara

Hari tu kami berjalan jalan macam biasa di dunia ciptaan.Kami berbual dan bercerita tentang kehidupan di dunia luar,tentang mereka dan orang yang terlalu laju berlari sambil membawa aib dan hidup orang lain.Hampir kami dilanggar oleh orang orang ini.Begitu sibuk mereka.Dan kami hanya senyum dan kadang kala berbalah juga gara gara orang orang ini.

Penat berjalan,kami berhenti.Ada dua simpang di depan.Aku senyum dia pandang aku.

"aku penat sudah bejalan bah..hampir aku jatuh dilanggar orang orang tu.."

Dia diam.tiada suara.

"aku mau rehat.aku mau balik ke tempat yang boleh aku duduk dan rehat..tempat yang boleh aku berjalan dan tiada orang langgar aku.."

Aku menunjuk dua simpang di depan.Dia diam.tiada suara.

"aku mau ikut simpang kiri tu..kau?.."

Tanpa menunggu jawapan dari dia,aku terus berjalan ke arah simpang pilihan aku.Aku menoleh sekejap.Aku senyum.Dia diam tiada suara.

"Aku mau pulang.Dan kau selamat kembali juga ke dunia kau.."

Dia diam.Tiada suara.

No comments:

Post a Comment