Wednesday, July 28, 2010

Jeti Usang dan Rindu

Angin petang itu sejuk. Cuaca agak mendung. Aku berdiri di tapak runtuhan jeti kayu yang dulu menjadi tempat aku bersandar cerita suka duka. Jeti konkrit akan di dirikan tidak lama lagi. Bau kayu buruk serpihan jeti itu masih terasa. Segar. Bau itu bercampur dengan haruman bicara ku dan dia bersama tempias air mata. Aaahh..semua itu tinggal kenangan. Tidak lama lagi bau-bau itu akan hilang. Dan tidak akan tinggal walau setitik rasa.

Angin petang itu sejuk. Cuaca agak mendung. Mungkin malam ini akan hujan. Pasti bulan akan suram atau tidak langsung kelihatan. Aku melihat jauh ke hujung sana. Air tawar masin itu tenang. Aku melihat bebayang ku d permukaan air tawar masin. Hanya ada aku. Sudah tidak ada teman bicara kerna suara itu sudah lama pergi.

Angin petang itu sejuk. Cuaca agak mendung. Dan CINTA.. aku masih di sini, menunggu kau datang menyapa KASIH. Tapi kau terlau senyap. Dan aku tidak berani untuk menyapa rindu. Kau tahu.. aku amat rindu akan kamu.. amat rindu akan bisikan mu.. dan kau... hanya menyepi d sana.. sedang aku di sini.. masih begini, di runtuhan jeti ini.. menunggu kau datang.

No comments:

Post a Comment