Monday, July 5, 2010

Kau sangat dekat..tapi terasa jauh.

"kenapa?..bukan kau happy ka?.."

"happy??..for what?..lagipun hari-hari pun aku happy..hahahaha.."

"hahaha..nda payah membuhung..aku tau..aura mu tu jelas aku nampak..hahahaha.."

"hemmm....tiada lah..biasa-biasa saja bah.."

Aku memandang luasnya pandangan di jeti petang itu. Penat dari aktiviti bersama kawan-kawan outing masih terasa. Aku melunjurkan kaki. Aku meletakkan perlahan kamera ku di sebelah. Indah dan tenang saja di jeti ini. Sama seperti dulu-dulu juga. Wajahnya terbayang jelas di kotak fikiran ku. Suaranya masih terdengar di telinga ku. Tapi sayang wajah dan suaranya bukan untuk aku.

"jauh mengkhayal..hahahaha.."

"emmm...tiada lah..terasa macam lama betul aku nda datang sini...."

"terasa lama ka..atau kau sedang bersedih...kau nda payah menipu lah..so..apa dia cakap sama..ada dia cakap dia rindu ka?.." sinis sungguh bicara suara itu.

"aahh..kau ni..ada-ada saja..mana la bah dia cakap begitu..ramai orang bah itu..."jawab ku sedikt bernada keras.

"hahahahaha....tapi bukan ka itu yang kau tunggu?...nda payah bohong aku..aku tau..aku tau apa yang ada dalam hati kau tu..apa yang ada dalam fikiran kau tu..nda payah bohong..kalau kau mau nangis..nangis ja lah..tiada orang juga di sini..kita-kita ja...hahahahahaha.."

"boleh ka kalau jangan cakap macam itu...kau ni sengaja mengasi sakit hati aku bah....kau patu pujuk aku..."kata ku sayu.

"hahahaha...kau tidak payah berbohong..banyak kali aku cakap jangan bohong aku..kau tau kenapa??..sebab AKU ADALAH KAU!! hahahahaha.."

Aku mendongak langit petang, sedikit mendung. Angin bertiup sangat perlahan tapi sangat dingin. Sedingin hati aku. Dan langit seolah berkongsi kesedihanku.

"kau sangat dekat..tapi sayang..aku tidak mampu menyentuh..terasa kau sangat jauh sekali..."

No comments:

Post a Comment