Saturday, July 10, 2010

Pinjam bahu mu TEMAN untuk ku menyandar sepi.

"hai.."

"hai juga..." balas ku. Aku mengensot sedikit memberi ruang untuk dia duduk di sebelah ku.

"lama kita nda jumpa kan..kau apa khabar?." dia melabuhkan punggung di sebelah ku. Beg kameranya tidak pernah lepas. Aku tersenyum.

"aku macam biasa saja..tiada apa-apa yang menarik pun..." jawabku. Aku memrhati saja dia yang sibuk mengeluarkan kamera nya dan mula menekan-nekan butang kamera. Dia sama macam dulu juga. Di sah jika tidak merakam sesuatu, walau di mana saja dia berada.

"kenapa?..aku tengok lain macam ja..mana kamera kau?.." tanyanya tiba-tiba. Dia menjeling pandang pada ku. Aku senyum. Aku membuang jauh pandangan ke lautan luas. Ya..sangat luas sekali.

"kenapa apa??..aku biasa-biasa saja pun..kamera nda bawa..kasi rehat dia..hehehe.."kata ku sambil ketawa kecil.

"hahahahahaha....." tetiba dia ketawa besar. Aku merenung hairan. Senyum. Aku mencubit manja bahunya. Dia senyum. Kami senyum.

"whats wrong dear?.. i know something is no right..tell me..." katanya. Dia merenung tajam. Aku tunduk.

"tiada apa-apa...just i miss u so much..rindu kau bercerita..itu saja.." balasku. Ada sedikit hiba di hujung suaraku. Aku mengawal sedaya mungkin. Aku tidak mahu dia tahu.

"can i lend your shoulder for a while..feel so tired...." kata ku lagi. Belum sempat dia menjawab aku sudah merebahkan kepala ku di bahunya. Aahhh..terasa sungguh tenang.

"emmm....sampai bila kau mau macam ini..." perlahan-lahan dia mengusap kepala ku dan menepuk-nepuk bahu ku. Aku terasa sangat tenang.

"CINTA kau mana?...kenapa bukan dia yang ada sekarang untuk kau??..." katanya perlahan.

Aku diam. Tidak ada jawapan yang dapat aku bagi. Aku merenung luasnya lautan petang itu. Angin bertiup perlahan amat membuai rasa. Dan dia terus menekan-nekan butang pada kameranya.

"ya .. mana CINTA ku...sepatutnya dia yang ada di sini.." bisik hati ku. Sayu.

Sekali lagi dia mengusap perlahan kepala ku. Dia amat tahu. Dan dia tidak perlu jawapan dari aku. Terima Kasih 'Teman'

No comments:

Post a Comment