Thursday, April 1, 2010

Aku dah tau jawapannya..

"buat apa tu?.."
tetiba dia datang dan menepuk bahu ku. Aku terkejut. Dia terus melabuhkan punggungnya di sebelah ku.

"hehhee..ni bah..kasi ejas-ejas kamera ni...eiii..nda pandai aku..nda lama hangkang lah ni..."
"wuiinaa..bila ko beli ni?..mahal ni kan?...hahahhaha..napa ko mau tukar bidang lagi?? wakakakkaka"
Ketawa besar dia. Aku hanya tersenyum.

"ndalah..bidang aku tetap di sini sama-sama ko...mana lagi aku mau pergi..ini untuk main-main saja bah..isi masa lapang....dari pada p aramaiti....hahahhaa...."
Tangan ku terus membelek-belek kamera DSLR D90 ku.

"Pandai lah ko..bah apa lagi bila mau ambil gambar aku..hehehe..hensem apa aku ni.."
"Bah nanti lah...aku shoot ko time buat kerja...baru nampak real..hahahaha..."

"Kenapa?"
"hahh..kenapa apa?.."
"just tell me lah...whats wrong..u dont have to hide from that lens... i know u for a very long time..cerita lah...im here to listen..."
Dia membetulkan duduknya dan mengadap betul-betul di depan ku. Aku tunduk dan terus membelek-belek kamera.

Aku mengangkat muka. Renungan kami bertembung. Pandangan ku berkaca..kabur. Aku cuba untuk berkata-kata..tapi aku kelu. Terasa air mata ku sudah jatuh mengalir..sudah tidak dapat ku tahan lagi sebak di dada. Dia diam.Aku diam. Hanya tangisan kecil yang kedengaran. Dan dia tetap diam.

"Aku dah tau jawapannya..."
Aku berbisik. Dan dia tetap diam. Hanya tangisan kecil saja yang kedengaran.

No comments:

Post a Comment