Saturday, February 6, 2010

ULTIMATE.

"aammoiii....1K..sama nescafe o pink satu.."
"ok bos..miss mau minum?.."
"nescafe nai ping.."
"mesin 5,1k.."

"tingtingtingting..."

Senyum.Pelayan itu menutup pintu.Ramah dan manis dan seksi.Itu syarat seorang pelayan di kelab seperti itu.ULTIMATE.Destinasi manusia-manusia yang terlalu banyak duit.Sehingga tidak tahu mahu di belanjakan di mana.Juga di kenali bank simpanan tetap mereka.Banyak sudah duit di simpan di situ.Tapi belum sampai-sampai juga tempoh matangnya.

"tuk..tuk..tuk.."
"bos...minumannya..miss.."

Senyum lagi.Aku memerhati uniform ala cheongsam warna pink pudar.Berbelah di kiri dan kanan sisi baju,sehingga paras peha ke atas.Ketat.Buncit perutnya kelihatan sedikit.Aku senyum.

"Kuning!..kuning!..kuninggggg!....aaaiiiiyyaaah!...cibai!.."

sluurrrpp...dia menyedut nescafe o pingnya..

"Cibai betul!..kalau kuning tadi tu....fatatleh!.."

Aku ketawa kecil.Sambil melayan nescafe nai ping ku.

"kuning!..kuning!..kuning!...sepuluh!..sepuluh!..sepuluh!...sepuluhhhhhhhhhhh!!!.."

PANGGGGGGG!

"bodoh..yaamaa@#$%^...."

"hahahhaha...dia belum mau bayar kau bah itu...kau tumbuk dia..nanti merajuk langsung tidak bayar...wakakakakkaka..."

Bahu ku terhenjut-henjut menahan ketawa.Bodoh.Merah mukanya.Inilah aktiviti orang-orang seprti dia.Menghabiskan duit beribu-ribu dalam satu malam.Mesin ini tidak pernah mengeluh walau ditendang,ditumbuk hingga pecah skrinnya.

Pernah sekali,tangannya sampai berdarah sebab menumbuk skrin mesin slot.Kelam kabut pelayan-pelayan ULTIMATE merawat dia.Maklumlah pelabur paling banyak di situ.Mau tidak dilayan.Aku senyum lagi.

"Lima!..lima!..lima!..limaaaaaaaaaaaa!!..cibai!...hamkacam!..@$#$^%&*.."

Aku senyum saja.Aku bangun dari duduk.Merapat.Aku pegang belakangnya.usap prlahan-lahan.Cuba menyejukkan hatinya yang panas.

Dia menoleh.Menjeling.Aku senyum.Dia menoleh lagi.Senyum dan ketawa.

"HAhahahhahahaha...."

Aku senyum.Aku renung muka lelaki yang ada di depan ku ini.Bulat.Agak comel.Tapi gila.Aku renung dalam-dalam.Dia baik.Tapi persepsi kami pasal perhubungan dan komitmen sangat berbeza.Sangat-sangat berbeza.

ULTIMATE.Pengunjungmu tidak pernah kurang.hampir semua orang-orang yang datang aku sudah kenal.Hampir semua pun kawan-kawan aku.Bila lepak dengan orang-orang ni.Aku happy.Happy tengok gelagat bodoh yang teruja betul mau menang jackpot yang berjuta-juta nilainya.Aku senyum.

"bah! menang ka? berapa bayar?..."

Tiba-tiba muka Si kurus timbul dari balik pintu.Dan mereka berdiskusi dalam bahasa hakka.Seronok betul.Siap gaya dan memek muka.Dan aku senyum sahaja.

"Dia marah-marah itu mesin..macam mana mau bayar.."

Aku mencelah.Sambil menjeling dua orang lelaki itu.

"Hahahahhaha...."

Mereka ketawa serentak.Aku senyum.aku melirik jam pada skrin mesin slot.Hampir jam 1 pagi.

"aku balik dulu lah...nda juga kamu pandai menang..."
"ok.hati-hati ya.sampai rumah kol.."
"ok.."

Aku bangun.Merapat pada dia.Dia menyapu kepala ku macam seorang ayah memberi restu pada anaknya.Si kurus senyum-senyum kambing.

"bye.."

Aku melangkah keluar dari pintu ULTIMATE.Penat.Mengantuk.

No comments:

Post a Comment