Wednesday, June 16, 2010

CINTA..do u miss me too?

"aku sangat rindu ba dengan dia..."kataku.

Aku menarik nafas dalam-dalam dan kulepaskan perlahan,berat. Angin petang itu sangat nyaman. Hembusannya sangat perlahan. Seolah membuai hati dan jiwa ku yang sedang merindu.

"aku sangat-sangat rindu dia...kau rasa dia tau ka ya..kau rasa dia rindu aku juga ka?.."kataku lagi.

Aku melihat kaki langit di hujung sana. Kosong. Air tawar masin di jeti petang itu sedikit surut. Kaki ku terjuntai kosong berbicara pada sunyi.

"aku harap dia pun rindu aku juga..sebab aku sangat rindu..ya..sangat rindu.."kataku. Terasa sedikit sayu.

Aku menarik nafas dalam-dalam lagi. Dan kulepaskan perlahan. Sangat berat. Kerinduan ini buat aku sangat sedih. Sebak. Sayu.

"nanti aku kirim rindu mu dengan angin petang ya..aku akan suruh awan dan langit biru itu lukis kan bicara rindu mu padanya.. kau jangan sedih..aku akan suruh air tawar masin itu hanyutkan rasa rindu mu pada dia di seberang sana...aku janji.."kata suara itu setelah lama berdiam.

Aku menutup mata rapat. Aku mendongak dan membuka mata. Langit sangat indah. Angin petang menyapu pergi titik air mata ku yang sudah mula jatuh. Aku biarkan saja. Biar lah angin petang itu membawa pergi titik air mata rindu ku pada dia. Seperti janji suara itu pada ku.

Dan aku sangat rindu. CINTA..do u miss me too?

No comments:

Post a Comment