Thursday, June 3, 2010

Kau pergilah..aku sudah penat menunggu..

"kenapa?"

Dia diam saja.

"kenapa tiba-tiba datang?"

Dia diam lagi.

"hemmmm....aku sudah penat.."kataku sambil melepaskan lelah yang dalam.

"kalau kau ingin pergi terus..kau cakap saja..jangan buat aku macam ini..."kata ku lagi.

Dia diam. Sunyi. Aku merenung dia. Lama. Hati jadi sedih. Sayu. Aku memandang langit. Tetap sama. Biru. Aku renung dia lagi. Dia diam. Senyap.

"kau pergilah..aku sudah penat menunggu..menunggu tanpa ada apa-apa berita..kau terlalu senyap..dan aku tidak dapat membaca hati kau..kau sudah terlalu jauh.."kataku separuh berbisik.

Dia diam saja. Kaku.

Aku mendongak langit. Tetap biru. Aku melihat permukaan air tawar masin. Tenang. Tidak ada dua bayang. Hanya ada aku. Angin bertiup perlahan membuai rambutku. Aku melangkah perlahan meninggalkan jeti. Air mata ku berlumba-lumba mengiringi langkah ku. Perlahan. Sendu berbisik di hati.

Dan dia diam saja. Kaku.

No comments:

Post a Comment