Tuesday, June 8, 2010

Siapa Cinta..

"siapa CINTA?" tanya Julian tiba-tiba.

"banyak betul nama CINTA tu di wall FB mu.."dia menjeling aku. Aku senyum membiarkan saja dia berteka-teki.

"aikk..aku ni bertanya...siapa juga CINTA ni?..kasi kenal lah dia sama bespren mu ni.."katanya lagi.

"hahahhaa...ada la bah..."jawabku pendek. Aku meneguk lemon tea ping ku. Asap rokok Julian berkepul naik ke udara. Dia sengaja menghembus ke muka ku. Aku senyum saja.

Julian menyorong kotak rokoknya ke depan ku. Aku menggelengkan kepala, tanda menolak.

"aahh..kau semua pun nda mau..aku ajak p club nda mau..p lepak ngan budak-budak aku nda mau..aku ajak blind date nda mau..ini pun nda mau...aku tanya siapa CINTA pun kau nda mau kasih tau..."kata Julian. Ada bunyi orang merajuk di hujung suaranya. Aku senyum.

"kau tu mau lagi di ungkit-ungkit bah...biar pun aku nda mau semua tu..tetap juga aku kawan kau bah..the bespren i ever have...hahahahha.."pujukku. Aku merenung dia. Dia macam dulu juga. Kuat sangat merokok. Tidak lama mati lah kau ni Julian. Bisik ku dalam hati. Aku senyum sendiri.

"senyum..senyum...ingat CINTA nya lah tu...bah kasi tau la bah..siapa juga dia tu?.."katanya lagi. Matanya di besarkan. Aku senyum lagi.

"emmm.....aku harap kau happy sayang..aku tu bukan apa...aku just nda mau kau sedih..selama aku kenal kau..macam nda pernah aku dengar kau betul-betul happy...this time, I hope this CINTA of yours is for real..."Julian merenung aku. Aku tunduk. Aku tidak berani melawan mata dengan dia. Aku memang tidak dapat berbohong dengan Julian. Dia akan dapat menangkapnya.

"kirim salam sama CINTA mu nanti ya..kasi tau dia ada masa kita lepak sekali..."katanya lagi. Asap putih begulung-gulung naik ke udara. Dia senyum. Aku senyum.

"dont wori..CINTA tu baik orangnya.."jawabku pendek. Dia senyum. Aku senyum.

No comments:

Post a Comment