Wednesday, June 9, 2010

Rindunya aku pada mu

"kenapa?"

"emm..tiada lah"

"marung ja kau hari ni?..kalah judi ka?"lawaknya.

"hahaha..tiada lah...tiada mood ja bah...macam malas pula hari ni.."jawabku. Aku cuba untuk senyum.

"hari-hari pun malas lah.."katanya menyindir. Aku cuba senyum lagi.

Di kaunter, aku duduk menongkat dagu dan memerhati mekanik-mekanik ku yang sibuk mencek minyak forklift. Ya..aku rasa sangat bosan hari ini.

"kenapa juga kau ni?..pagi-pagi sudah termenung macam kalah judi...cakaplah..kita jual ja barang-barang d workshop ni bikin bayar hutang mu..."katanya. Dia senyum dan menjeling aku.

"kau ni..tiada apa-apa bah...ingat-ingat orang ja.."kataku separuh berbisik.

"hahahahahahaha....rindu rupanya..hahahahaha.."dia menghambur ketawa. Aku menjeling dia yang sedang ketawa besar. Sakit hatiku.

"malas aku kau ni bah..kalau aku nda cakap...kau paksa..kalau aku cakap, kau ketawakan aku pula..."rajukku. Aku bangun dari duduk dan masuk ke dalam ofis mewah ku. Dia masih lagi menghambur tawa.

"hemmm.....jahat kau CINTA...buat aku begini rindu..."bisik ku sendiri.

Aku merenung lappy ku. "aahh...offline lagi..."

No comments:

Post a Comment