Sunday, May 30, 2010

CINTA..miss u

"hai...sudah lama tunggu..."tiba-tiba satu suara menegur ku.

"hai...nda juga.."jawabku. Dia melempar senyum pada ku. Aku membalas. Dia melabuh punggung di sebelah. Rapat. Dan kaki kami berhayun perlahan bermain air tawar masin. Kadang-kadang kaki kami berlaga, dan percikan air terkena muka.

"miss u so much.."bisiknya perlahan. Tangannya menyapu lembut rambut lurusku. Aku tunduk. Tidak berani melawan mata. Aku memandang jauh ke kaki langit. Jari jemarinya masih lembut menyapu rambut lurusku.

"miss u to Cinta..." bisik ku. Aku menjeling manja pada nya. Dia senyum. Aku tunduk malu.

"i know..i miss u Kasih.."bisiknya sangat dekat dengan telinga ku. Terasa hembusan hangat nafasnya menyentuh telinga ku. Ada getaran terasa. Aku tunduk malu.

"kenapa?.." tanya nya lembut. Dia merapat lagi membisik sesuatu di telingaku. Aku tunduk malu.

"tiada apa-apa.." jawabku pendek. Aku senyum. Dia senyum. Aku menutup mata. Dan mendongak ke langit. Bila ku buka langit tetap sama. Biru. Dan aku melihat kepermukaan air. Hanya ada aku.

"hemmmm..." lelah yang sangat berat. Aku bermimpi lagi. Aku melihat permukaan air. Hanya ada satu bayang. Dan dia datang dalam mimpi tetapi membawa getaran yang sangat dalam.

Dan aku menjadi sangat rindu. Rindu akan CINTA.

No comments:

Post a Comment