Wednesday, May 19, 2010

welcome to my world and meet my best friend.

"Sis.."

"ya..."

"this feeling is getting stronger..."

"haa??..feeling? what feeling?..."

Dia menoleh sekilas dan memandang damai petang di jeti itu. "as u said..we got chemistry.."

Aku renung dia. Perlahan-lahan aku membongkok kan diri dan duduk di hujung jeti itu. Seperti biasa aku menghayun perlahan kedua kaki ku bermain air tawar masin. Dan dia masih berdiri menikmati hembusan angin petang.

"dont u ever feel lonely?.."

"hahahaha....welcome to my world bro...dan 'sunyi' itu kawan baik aku.."jawab ku. Aku tersenyum sendiri.

Dia mengusap lembut ubun-ubun kepala ku.Lembut sentuhan itu.Aku mendongak.Pandangan kami bertemu. Dia senyum dan menyambung semula menikmati suasana petang d jeti itu.

"dia pernah datang lagi ke sini?" soalnya tiba-tiba.

"hemmmm....he promise to..."

"did he?"

Aku mendongak melihat dia yang masih berdiri di sebelah ku. Aku tutup mata. Rapat. Aku mendongak melihat awan. Tetap sama. Dan angin petang itu tetap bertiup perlahan dan membuai lembut rambut ku.

No comments:

Post a Comment