Sunday, May 2, 2010

Dia sudah berjanji.

"kadang2 aku terasa..aku lah punca segala kesedihan u...aku minta maaf banyak-banyak.."

"its ok... I sudah berjanji....dan I tetap akan patuhi pada janji. I juga telah cuba untuk memahami semua...dari dulu, u memang tiada apa-apa kesalahan terhadap I...cuma kadang-kadang itu, memanglah I terasa sesuatu."

"Am I selfish??.."

"kadang-kadang mungkin kita perlu juga kepada sifat itu. Untuk kebaikan diri kita sendiri juga."

****

"Hoii!!!....teda keja lain!..mengelamun terus ko ni.." Suara garau itu mengejutkan aku. Dia meggeleng-gelengkan kepalanya dan duduk di depan ku. Aku tersenyum-senyum malu.

"pantang duduk sendiri...ada saja di khayalkan..emm sampai mana sudah ko tadi tu?.."tanyanya lagi.

"mana ada..aku duduk rehat-rehat saja pun.." aku bangun dan mencapai tangan kasarnya.

"nah...cuba ko tinguk muka ko di cermin ni...hensem bah ko hari ni aku tinguk.." aku meletak sekeping serpihan cermin muka kecil di tapak tangannya dan meninggalkan dia sendiri kehairanan.

"hahh????...."

"cuba ko tinguk cermin tu..macam hensem ko hari ni.." laungku lagi tanpa menoleh.

"gila punya orang!..ko suruh aku becakap dgn cermin..cukuplah ko satu orang ja gila di workshop ni!..." jeritnya pada ku.

No comments:

Post a Comment